Min vän Katya

Jag har fått tillbaka blogglusten! Nu sitter jag i sängen nerbäddad, ( jag är ju förkyld remember? ;) och det kliar i fingrarna! :)
Tänkte skriva ett litet inlägg om min kära vän Katya som går i min klass. Hennes mamma är från Frankrike och hennes pappa är engelsk. Hon har gått på internat skola i england men de senaste åren har hon bott i Spanien, så hon pratar både spanska, franska och engelska. Hon är 17, 18 i December och det jag tänkte komma till är att hon är den mognaste 17 åringen jag någonsin har träffat!  När vi går ut vill hon inte dricka drinkar utan avnjuter hellre ett glas rödvin, och hon vet vilket vin som är bra och vilket som är billigt. Vi var på affären häromdagen och hon skulle handla mat som hon skulle laga till sig själv. Jag strosade runt bland alla färdigrätter, macarooni and cheese, pizzor osv, och frågade henne: " Varför köper du inte bara en färdigrätt?!" Varpå Katya svarade; " För jag VILL laga mat!" Okej fine, hon vill laga mat till sig själv, men vi snackar inte om några makaroner och kötbullar här utan tror ni inte att hon köper lax (!?), bulgur (?!) sallad, och citron. Snacka om att jag kände mig som en bebis. Haha. Och i fredags så hade hon fajhita kväll hemma hos sig med mig och två andra från vår klass som är i 25 års åldern. De lagade mat (jag satt på en stol medans detta hände efter att jag inte ens kunnat skära en paprika rätt)  drack vin och Katya bjöd på mörk choklad. Än än gång, är jag en bebis eller vad?! :o
Men det var faktiskt riktigt trevligt att umgås i så blandade åldrar och att faktiskt se att man ålder bara är en siffra, och att man kan ha trevligt tillsammans i alla fall. :)
Age is just a number!!!

Me and Kat




Kommentarer
Postat av: Angelica

vad pluggar du för något?

2010-10-18 @ 20:59:07
URL: http://mindthelondoner.blogg.se/
Postat av: Dilan Dilir

gullig bild :)

2010-10-18 @ 21:02:33
URL: http://dilaanisme.blogspot.com
Postat av: lucke

Godnatt! Hoppas du har haft en bra dag :P

2010-10-18 @ 21:42:37
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Anonym

detta handlar ju dock inte om just detta inlägget, meeeeen åååååh vad avis jag är på dig! komma ifrån sverige redan nu! själv får man vänta till EFTER gymnasiet ju:( men iaf, tänkte bara fråga om du är 94a eller 93a? :) har inte riktigt fattat det..



fortsätt blogga tjejen, du äger! pusss

2010-10-18 @ 22:34:46
Postat av: olivia

Jag är 94a :p

2010-10-18 @ 22:48:14
URL: http://livviegoeslondon.blogg.se/
Postat av: Lucas

Tjenare, vad händer idag då? :)

2010-10-19 @ 12:50:10
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0