Att börja om på nytt

Jag sitter just nu på planet. På väg till något nytt. Den här dagen har varit psykiskt tärande, då jag har tvingats balansera mina känslor av sentimentalitet och rädsla med vetskapen om att det jag gör för mig själv är bra. Det har varit psykiskt tärande att hela tiden koncentrera mig på att inte få ett sammanbrott, bryta ihop, lägga mig på marken och be mamma att ta mig hem, att jag inte vill åka. Att jag vill vara kvar hos mina vänner och min familj. Men nån gång måste man ut ur hönsboet. Nån gång måste vara den första då man sätter sig i sin bil och vet att det är sista gången på ett långt tag innan man får se sin garageuppfart, sitt hus, sin familj igen. Hade det varit lättare om detta hade skett några år fram i tiden? Troligtvis. Men att ta förväl av det livet man har levt är aldrig, och kommer aldrig vara lätt.

 

Jag åker till England som ett oskrivet blad i en bok, redo att fyllas med nya minnen och händelser. "Nu kan du vara vem du vill, ingen känner till någonting om dig" säger mina kompisar. Ja, tänker jag. Nu kan jag vara vem som helst. Men är det inte det jag har varit hittills? Hur gör man en ny, bättre version av sig själv, utan att förlora den man en gång varit. Kan jag vara mig själv mer nu än jag redan varit? Finns det en del av mig som jag burit inom mig som kommer komma fram nu bara för att jag får en ny chans? Det tvivlar jag på…Det enda jag vet är att gränsen mellan att vara sig själv i en äktare, bättre version, och att bli en helt ny människa är hårfin.




Kommentarer
Postat av: Alba

Du är min Carrie du skriver så jävla bra kärlek till dig!<3 skriv om alla snygga killar i din skola haha puss

2010-09-06 @ 18:09:26
Postat av: olivia

tack älskling! Du är min Miranda! ;p sorry men du är inte Samantha än :p

2010-09-06 @ 18:38:46
URL: http://livviegoeslondon.blogg.se/
Postat av: Linda

Det är ett stort steg och vill bara önska dig all lycka.



ha det fint!

2010-09-06 @ 22:33:30
URL: http://www.linnda.se
Postat av: Adam king Ogboh ;)

Riktigt fin bild , hoppas du får det bra i london säg till när du kommer till göteborg så kanske vi kan ses :) <3

2010-09-06 @ 23:02:05
Postat av: simone

fin bild:)

2010-09-11 @ 17:01:52
URL: http://siimonekarlsson.blogg.se/
Postat av: Missnorman

Du har tagit ett fantastiskt stort steg.. och ett som jag själv drömmer om att göra. Däremot har mina föräldrar inte gett mig tillåtelsen vid åldern 16, så jag är nu uppe i 17 och väntar på att få bli 18.. och då är det första jag kommer och göra.. och ta mig bort. Du beskriver det precis som jag föreställer mig att jag hade känt mig.

Du har ett fantastiskt uttryckningssätt..



Men jag måste få fråga dig.. Hur gjorde du för att få denna chansen? Sökte du till olika skolor..? Hur lång tid tog det..? Hur länge kan du stanna?



Jag önskar dig all lycka, jag tror du kommer få uppleva ett makalöst äventyr!

2010-09-14 @ 12:54:19
URL: http://missnorman.blogg.se/
Postat av: becka

Lycka till i England sötnos!

2010-09-16 @ 15:17:20
URL: http://mynameisbeckaa.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Fin blogg och fin bild fina du <3 jag saknar dig mycket ska du veta! jag hoppas du har det jätte bra i england!! vi ses o hörs! <33

2010-09-17 @ 16:21:28
Postat av: Fanny

Fin blogg!

2010-10-11 @ 16:14:35
URL: http://beetlee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0