Miércoles

Hejsan! Kom just hem efter att ha hängt kvar efter skolan på restaurangen Weatherspoons som ligger i samma byggnad som ACM. Jag, Misha, Katya och en Music production elev som tydligen ska skriva musik till Lazee var det. Det var mysigt. Och nästa vecka ska vi skriva musik med honom :)
Under dagen när vi hade vår långa håltimme gick jag och Katya hem till hennes nya hus som hon hyr ett rum i för att hennes säng skulle levereras. Vi satt hur länge som helst och snackade med hennes rumskamrat som brukade gå på ACM men som har blivit signerad och nu har möten med olika skivbolag från New York. Det är helt sjukt. Hon kommer bli den nästa stora artisten och vi satt i hennes kök i timmar och pratade. Sög in allt hon berättade och tipsade om. Hennes manager har jobbat med Pink och massa andra. Kommer inte riktigt ihåg nu. Hon visade sitt kontrakt och lite bilder hon hade tagit som skulle gå ut till skivbolagen. Hon vet inte ens om dom kommer "flytta henne till London" inom några månader (hon bor i Guildford nu) och hon vet inte heller om dom kommer "klippa av hennes hår". Det känns lite sjukt. Men man är en produkt.  Hon hade massa gossip om hur musik branchen verkligen är. Inte genuin är allt jag säger.
Hur kul som helst var det i alla fall att prata med någon som verkligen är inne i musik branschen och som kan ge tips.
¨¨¨
På våran lektion Repertoire Development skulle vissa elever framföra en valfri låt och man kunde ha backing track eller spela själv. Alla var verkligen jätte duktiga. Vissa bättre än andra men alla är verkligen hur bra som helst. Och medan jag satt och lyssnade på alla så insåg jag att jag faktiskt äntligen lärt mig att döma folks röster utifrån genre och stil istället för att jämföra allas röst med min egen och tänka att dom är så mycket bättre än mig. Jag har nu insett att alla har så unika och olika röster från varandra att det inte går att jämföra och döma på det viset. Det tog mig 16 år att inse det. Och det är nog en av de värdefullaste sakerna jag lärt mig.
¨¨¨¨
Någon ville ha en bild på min skola. Gud vad den ser hemsk ut på bilden. Utanpå ser det ut som ett spökslott och inuti ser det ut som ett rymdskepp. Allt är spaceat. Riktigt coolt. Den högra halvan är restaurangen/ puben som många hänger i.
'

Kommentarer
Postat av: josefine

Fin blogg=)



kram josse

2010-09-29 @ 22:03:51
URL: http://josefiineriiksson.blogg.se/
Postat av: '

Du verkar ha väldigt dåligt självförtroende när det gäller din sång.. Det är så det verkar iallafall.. SKulle inte du kunna lägga upp en video när du sjunger? :)

Bra blogg! :D

2010-09-29 @ 23:10:30
Postat av: Emma

Jättefin blogg, måste vara härligt att få bo i London :) Ha en bra dag

2010-09-30 @ 11:09:50
URL: http://tjejenemma.blogg.se/
Postat av: jossan

Läser du stinalees blogg eller mogis.se blogg?

2010-10-11 @ 13:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0