På rätt ställe

Igår hade jag ju lektionen Repertoire Development. På den lektionen går man igenom materialet till den låt man ska framföra med ett band på fredagar. Så vi räknade lite takter, lyssnade på låten och testade att sjunga den. Vi fick också ställa oss upp en och en och berätta lite om oss själva. Kan ni tänka er att det redan finns en person som jag hatar. Jag vet, jag låter hemsk, men den här personen är obnoxious. Ni vet, sånna som tror att dom äger allt och alla och vill berätta allt om sig själv. Hm...
Läraren som var en ung "tjej" i 20-30 års åldern som hade världens coolaste frisyr berättade lite om musikbranchen, hon har erfarenhet eftersom hon själv är en sångerska och som hon säger "betalar sina lån genom hennes röst". Väldigt intressant att höra henne prata :)
När jag satt där i klassrummet (som egentligen var ett rum med en liten scen och stolar) kunde jag inte undgå att tänka " Av alla ställen i världen som jag skulle kunna befinna mig på så är det här det absolut rätta stället för mig". Det är som att någon har hört mina drömmar och sedan byggt en skola utefter mina ritningar. Och hela kvällen hade jag en sån överväldigande känsla av lycka att jag till slut nästan blev rädd och tänkte "Kan man verkligen vara så här lycklig?"
Och för att göra saker bättre så berättade Moritz att alla ACM studenter får 20% rabbat på TOPSHOP!! Omg?!
Ska ta tåget in till Guildford nu och shoppa med några kompisar. Efter har vi en lektion, Ear Training och efter det bär det av till kvällens gig. Underbart!
Idag ser jag ut så här:

Kommentarer
Postat av: lovisa

vad är det du vill bli?:)

2010-09-14 @ 12:53:25
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

så söt du är. det verkar vara en spännande utbildning du går.

2010-09-14 @ 13:23:15
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Merissa

måste vara helt underbart att få plugga i London, hoppas du trivs =)

2010-09-14 @ 15:28:38
URL: http://merissak.blogg.se/
Postat av: Anonym

vart i london bor du?

2010-09-14 @ 16:05:35
Postat av: Nathalie

Åh vilken söt outfit!

2010-09-14 @ 16:53:20
URL: http://vitaroser.blogg.se/
Postat av: moa freakin' carlberg ♥

tjenadu! allt bra? vill tipsa om mina två tävlingar som är igång just nu - en där du kan vinna tre stycken superfina smycken & en där du kan vinna ett valfritt plagg från en klädsida! något som intresserar av det dig? eller varför inte vara med i båda två? :) ha en bra dag!

2010-09-14 @ 18:48:14
URL: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: Alba

DU är bara vacker du är speciell och jag saaknar diiiiiiiiig

2010-09-14 @ 21:24:57
Postat av: Emma

Kan du inte berätta lite om hur du bestämde dig för att flytta. Och hur du bor och lite mer om dig. Jag vill veta mer om din resa. Och förresten hur lång är du? du ser verkligen ut som en modell!

2010-09-14 @ 21:45:03
Postat av: madde

söt!

2010-09-14 @ 22:22:22
URL: http://madeleinandrea.blogg.se/
Postat av: Anonym

anorexia?

2010-09-15 @ 02:17:53
Postat av: Anonym

smal o fin kropp du har!:)

2010-09-15 @ 09:34:26
Postat av: Malin - Q r i s t a a l l

Du är så otroligt söt! :O

2010-09-15 @ 15:40:11
URL: http://qristaall.blogg.se/
Postat av: M.

Hej! Jag funderar också på att studera i London (jag är 16år)och min pappa bor också där men vi har inte så bra kontakt längre, jag har inte pratat med honom på 2 år nu :( Men jag vill verkligen studera där men jag har ingenstans att bo, tror du att du kan ge mig några råd? Ps. du är otroligt vacker och borde bli modell!

2010-09-19 @ 12:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0