Tillbaka

Jag har inte bloggat på några dagar och det har känts jätte skönt. Först kändes det jobbigt, för det är sån jag är. Jag blir helt besatt av saker, känner press, stressar upp mig. När jag började blogga tyckte jag det var jätte kul. Men jag tänkte på det hela tiden, vad jag skulle skriva i nästa inlägg, tittade tvångsmässigt på statistiken. Det är ett sådant klassiskt exempel på min personlighet. Antingen gär jag något till hundra procent eller så gör jag det inte alls. Det är som när jag gick i skolan. Altså på högstadiet. Jag kände mig pressad att prestera vilket ledde till massa stress. Jag har en sådan tvångsmässig personlighet, och den har fått mig i stor knipa andra gånger. Nu ska jag börja skriva inlägg varje dag igen och så ser vi vad som händer :)
.
I onsdags hade jag en jätte lång håltimme och under den håltimmen satt jag först och snackade med vackra Katia och producent studenten T. Sen gick jag och T till ett av de många rummen inne i ACM där han visade mig några av de låtar han producerat (?). Gud vad dom var bra!!! Det lät som vilken RnB låt som helst som spelas på radion. Han kommer bli något stort. Vi började i alla fall skriva text och musik till en av alla låtar han gjort. Jätte mysigt att få bara dyka in, och försvinna i musiken för några timmar, innan man går ut i den riktiga världen igen. När vi skrivit klart låten ska vi spela in den i ACMs grymma studio :)
.
Efter skolan åkte jag och Abi hem till India och bakade tårtor och brownies som skulle säljas på någon cancer benefit. I lördags var det nämligen så att jag och Indie gick till en musik affär där Indie skulle köpa en sån rem som man sätter på gitarrer. Hon ringde sin mamma och bad att hon skull betala för den och dealen blev tillslut att föräldrarna betalade om Indie bakade en tårta varje kväll under hela veckan. Hehe lite gulligt. Indie hade ett jäätte stort vackert hus och vi satt i hennes vardagsrum och spelade piano och gitarr och sjöng efter att vi bakat klart. Det var hur mysigt som helst.
Så här såg jag ut i Onsdags :)
Inne i ett av många produktionsrum
Indie on the piano

Kommentarer
Postat av: simone

snygg du är :)

2010-09-25 @ 13:34:14
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0