First impressions

I morgon börjar jag min första dag på college. Jag har valt ut vad jag ska ha på mig efter att frenetiskt ha rotat igenom mestadels av mina kläder. Men det har inte varit lätt kan jag säga dig. Om jag har högklackat, kommer folk stirra? Om jag har för tighta kläder, kommer folk tro att jag är på väg till en fest men gått fel? Jag brukar inte bry mig om vad andra tycker om mina kläder men denna gången måste jag faktiskt säga är ett undantag. Första intrycket gör mycket, oavsett om vi väljer att själva tillkänna ge det eller inte. Första gången man ser en människa i dess utstyrsel gör man en bedömning av vem den personen är, vilket sätter tonen för hur man kommer se på den här människan. Ända tills man kommer närmare den och lär känna den på djupet, vilket man inte får chansen att göra med alla människor man träffar.
Och hur ska jag vara? Ska jag visa mig hårdhudad, stark, så som att ingen kan komma innanför min bubbla och påverka mig? Ödmjuk, sårbar, den som visar känslor och delar med sig av sina bekymmer? Erfaren? "Jag har gjort allt, sett allt, åh jasså det där, det gjorde jag för några år sen..." ?!

Teoretiskt sett så kan jag vara vem jag vill. Teoretiskt sätt så kan jag vara den Olivia jag alltid har drömt om att vara men aldrig kunnat.
Men jag måste vara mig själv. Det är det enda som håller i längden. Var dig själv Olivia, var dig själv. Men vem fan är jag?!



Kommentarer
Postat av: Anna

du är tjejen som hälsar på alla och ler till människorna som kollar på dig. du är tjejen som pratar smart och du är den där snygga tjejen alla bara stirrar efter. högt upp med huvudet nu chheeeyen. var stolt.

cuuuz u r wöört it ! <3

2010-09-08 @ 21:13:34
Postat av: sofie

du förstår inte hur avundsjuk jag är på dig nu!!! hoppas iaf att du har det bra, synd att vi inte hann träffas innan du åkte! take care londongirl!

2010-09-09 @ 16:45:29
URL: http://sufiekarlsson.blogg.se/
Postat av: Kimmy D

Great to know what your doing.....Not, I don't understand a bloody word ha ha ha

2010-09-11 @ 21:32:45
Postat av: Vanessa

gu va fin du är :O

2010-09-17 @ 14:59:50
Postat av: nina

Fin blogg du har! :D

Man blir glad när man kommer in på den! :D

2010-09-17 @ 15:22:23
URL: http://ninass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0