Världens roligaste (och konstigaste) lektion.

Hej igen!
Så idag hade jag Musical Culture. Det var två snubbar som höll i lektionen och dom berättade att kursen går ut på att fördjupa sig i olika musik kulturer, och reflektera och diskutera över hur en viss musikstil kanske har påverkat en viss folkgrupp, bland mycket annat. I alla fall, de här två snubbarna som stod uppe på scenen och pratade, dom var fan som två ståuppkomiker som fick eleverna att skratta minst en gång var tredje minut! Och jag har aldrig hört en människa säga ordet fuck så mycket i en skola förut, särskilt inte en lärare! Sen pratade de om 40 och 50 talets musik då "djävulens musik" började växa fram. Det var svarta män som sjöng sånger som faktiskt handlade om sex vilket var helt skandalöst. Haha sen kommer den sjuka delen av lektionen. De börjar säga saker som "vem här inne ljög inte för sina föräldrar om sin sexualitet när de var 14?" Eller " Ni killar minns ju hur en bumpig busstur kunde ge en erektion, för det gör jag" vilket ledde till mycket skratt från killarnas sida och lite generat fnitter eller helt enkelt utbrott som "oh my God" från tjejernas sida. Det var en helt sjuk lektion. Men det slutar inte där, sen pratar dom om hur man i Amerika använder termen "sekond base". Den skämtsamma läraren utbrister "Ja, för vem vill säga a jag pullade henne". Ännu mera skratt. Chockade miner. Ansikten som göms i händer.
Helt enkelt en grymt rolig men störd lektion. Alla lärare är så himla underbara på ACM. De är ungdomliga och passionerade och har som sitt största mål att kommunicera på ett lättsamt sätt med sina elever snarare än att föreläsa och predika.
Stay tuned för svaren på kommentarerna som jag lovade! :)
Suddig bild från min bal
En bild med aldeles för mycket plut.                                                                                                                   Tycker om den ändå.

Kommentarer
Postat av: PAUSE

åh intressant

2010-09-16 @ 23:16:39
URL: http://www.finest.se/pause
Postat av: jainabaholm

fin blogg:)

2010-09-16 @ 23:58:10
URL: http://jainabaholm.blogg.se/
Postat av: sarah

Ha en bra dag! :)

2010-09-17 @ 07:00:32
URL: http://shms.blogg.se/
Postat av: AMALIA

Hej!



Vad vacker du är och jättefin blogg! Intressant läsning om ditt liv i London. Jag funderar själv på att flytta till London efter studenten. Hur fixade du boende? Är det dyrt att leva i London?



Mvh Amalia

2010-09-17 @ 09:38:30
Postat av: Sara

Fin blogg och fina bilder :D

2010-09-17 @ 13:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0