Wednesday

Godmorgon önskar en dödstrött Olivia.
Har ju kommit hem tolv varje kväll hela veckan och har sovit max fyra timmar per natt. :(
Igår hade jag Songwriting kl elva på morgonen och vi parades ihop två och två, varpå vi skulle skriva text till en blueslåt efter vissa riktlinjer vi hade fått. Det var lite klurigt men även jätte kul eftersom att jag jobbade med en sjukt snygg och charmig kille... ;) haha.
Efter den lektionen hade både han och jag typ 3 timmars håltimme så jag, han och hans kompis som var helt jävla grym på gitarr OCH piano smög in i ett "Practise Room" och dom spelade lite och vi snackade. Det var helt sjukt hur duktiga dom var och jag kan säga er att ser man en snygg,vältränad kille slå på ett trumset med en passion som riktigt uppenbart glöder, och hur hans ögon lyser upp när han spelar- då blir man riktigt tänd. Oavsett om man gillar honom i övrigt eller inte. Hahah
Efter den långa håltimmen återförenades jag med mina fina vänner och vi hade Performance Clinic. Den lektionen går helt enkelt ut på att man tränar sångteknik. Inte så jätterolig. Juste, förutom när vi spenderade typ 30 minuter på att lyssna på olika artister på youtube som var kopplad till en storbildskärm. Det var kul.
På kvällen bar det av till The Boileroom igen och Indies pojkvän köpte lite drinkar och så. (Han är 19) Musiken var helt jävla fantastisk! Det var jam night vilket innebar att vem som helst fick gå upp och köra sin grej, och jag kände mig på något sett helt ärad av att få vara runt så mycket talang.
P.S
En tjej hade kommenterat att jag var otrevlig som inte svarar på kommentarer men jag har liksom varit hemma 3 timmar per dag hela veckan så har inte hunnit. Men snart ska jag skriva ett inlägg där jag svarar på dom, bara för att... ;)
J
Holly and Misha :)<3

Kommentarer
Postat av: emilia

låter intressant, hur länge har du studerat och vad heter utbildningen?

2010-09-16 @ 12:04:38
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: olivia

Började i måndags :) jag går Vocal Diploma course på Academy of Contemporary music :)

2010-09-16 @ 12:14:05
URL: http://livviegoeslondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0