Den hårfina gränsen mellan mänsklighet och schizofreni

Gick på promenad efter middagen. Hade ätit några falafelbullar men var fortfarande hungrig eftersom de varit så otroligt små. Så då blev jag fett sur för då hade jag ju kunnat låtit bli ätt äta helt och hållet om jag nu ändå inte skulle bli mätt. Ovesäntlig information, men i alla fall, på grund av min irritation så bestämde jag mig för att gå på en promenad. Drog på mig ett par stora luftiga, snarlika harembyxor som min kära mor införskaffat åt mig när hon var i Budapest. Hade även på mig en oversized stickad kofta. Jag promenerade där på vägen, med arga steg och hög rock- musik dånande ut ur de stora hörlurarna. Jag kände mig som en sån där ungdom som rebellerar mot samhället, som vägrar vara en i mängden, som har sin egna personliga klädstil.
Bara några timmar tidigare, när jag varit i skolan, var jag klädd i en lång tajt klänning, med ett skärp i midjan och en handväska som matchade både klänning och klackskor. Jag såg således ut som min nuvarande persons raka motsats. Hur kan det vara så? Att man är på ett visst sätt ena sekunden, medan i andra så både är man och känner sig helt annorlunda? När jag gick på den asfalterade vägen mot Gottsunda så kände jag mig ju så som jag såg ut. Arg, och med en nonchalans till det mesta. Jag har alltså varit två helt olika personer idag. Jag förstår att vi alla människor är sådana. Ibland är man glad, lycklig, bubblig och således klädd efter det. Och ibland känner man sig uppgiven och intolerant till det mesta här i livet.
Men vart går gränsen mellan att vara mänsklig och att vara schizofren?
bjuder.

Kommentarer
Postat av: A N G E L I J N A

allt bra?:)

2011-08-24 @ 19:30:43
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: frida j

Åh älskling! hon är verkligen jättebra, tkr om henne nästaaaan lika mkt som jag älskar min connection! saknar dig :( måste ses snart?! pussar

2011-08-30 @ 18:51:56
URL: http://headliines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0