Kastar en förströdd blick i backspegeln

I England. På förfrågan så ska jag berätta lite mer om det som för mig ligger ganska långt i backspegeln. Som ligger många avfarter bort men som ändå finns kvar.
Jag kommer aldrig glömma den första kvällen på "Freshers Week" när jag kom hem på natten. Alkoholen fanns fortfarande i kroppen och pulserade kittlande i mina vener, haffat hade jag gjort. Den snyggaste killen på ACM. Han som jag spanat in flera veckor i förväg men som jag aldrig förväntat mig att ens få befinna mig i närheten av. Jag låg där i sängen och var så lycklig. Det var en av de lyckligaste stunderna på år. Jag var så glad över att England var precis så som jag förväntat mig, och ännu lite bättre. Jag var lycklig för att människorna var sköna, friheten var stor och festandet var lättillgängligt. Jag minns att jag tänkte att det var för bra för att vara sant. Och kanske var det det. Vad vet jag. Men det var absolut mitt bästa minne av när jag bodde där. Känslan av att valet jag gjort blivit så bra. Att mitt liv skulle bli så bra.
-
Om jag växte? Det vet bara Gud. Jag tror inte att jag mognade så mycket. Jag tror snarare att jag lärde känna mig själv otroligt mycket mer. När jag gick till tåget och när jag åkte tåget så hade jag mycket tid att tänka och reflektera över det liv som var mitt.
Men det var någonting konstigt som hände när jag gick på ACM. För jag har aldrig varit särskilt barnslig av mig på det viset att jag har varit busig. Men när jag var där, omringad av folk i 19-30 års åldern, fann jag snabbt att jag självmant tog på mig en slags roll som "bebisen" i gruppen. Jag blev sprallig och barnslig- omognare än vad jag någonsin varit i sverige. Men samtidigt levde jag som en vuxen på det sättet att jag var ganska självständig och inte hade några tider att passa osv. Det blev en konstig kombination. Men allt som allt så växte jag nog. Några millimeter åtminstånde ;)

Kommentarer
Postat av: Lovisa

2011-08-19 @ 13:08:33
URL: http://lolosestate.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag kikar in ibland. Läste din blogg genom hela din vistelse i London. Du är en grym skribent, har ett så välutvecklat språk som är ganska gripande ärligt talat. Fortsätt skriv, det ger andra människor något.

2011-08-19 @ 13:10:48
URL: http://lolosestate.blogg.se/
Postat av: Jojjjjoh - Foto, design, musik, humor, sims 3

Fin blogg!

2011-08-19 @ 18:42:11
URL: http://jojjjjohs.se
Postat av: Irma S

Ohh du lever min dröm eller ja jag vill spela teater och jag vill bo i London. :)

Hur bestämde du dig för att flytta dit? :)



Skulle vara jätte trevligt om du hade lust att svara.

2011-08-19 @ 20:55:24
URL: http://itchys.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0